هیربد دیزاین | اینستاگرام
12587
rtl,page-template-default,page,page-id-12587,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive
 

اینستاگرام

احتمالا شما هم اینستاگرام را می‌شناسید و کاربر آن هستید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی رایگان برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم است که در سال ۲۰۱۰ توسط مایک کریگر و کوین سیستروم طراحی و ایجاد شد. این اپلیکیشن تلفن همراه که توسط فیس بوک خریداری شده در مدت کوتاهی به عنوان بهترین برنامه به اشتراک گذاری تصویر شناخته شد. فیس بوک، بر خلاف سایر برنامه‌هایی که مالکیت آنها را در اختیار دارد، توسعه این برنامه را به صورت مستقل انجام داد. با این حال، مدل درآمدی آن دقیقا مانند فیسبوک است و تمام درآمد آن از طریق تبلیغات بدست می آید.

 

Instagram1

 

با خریده شدن اینستاگرام Instagram توسط فیس بوک برای بسیاری سوال پیش آمد که اینستاگرام چیست ؟ و چرا فیس بوک آن را خریداری کرده است ؟ برای پاسخ به قسمت اول سوال کل این مطلب را بخوانید شاید شما هم علاقه مند به استفاده از اینستاگرام شوید.
اینستاگرام در واقع اپلیکیشنی است بر روی گوشیهای اسمارت ، ابتدا بر روی آیفون و آی پد پیاده شد و از چندی قبل ، قابل دانلود بر روی گوشیهای اندروییدی هم شد.
شبیه ترین سایت به اینستاگرام از لحاظ نحوه عملیات توییتر می باشد ، با این تفاوت که در توییتر شما متن و لینک به اشتراک می گذارید اما در اینستاگرام شما عکسی را با توضیح ویا بدون توضیح به اشتراک می گذرایید. همانند توییتر یک عده شما را فالو می کنند (شما را دنبال می کنند ) و یا شما آنها را دنبال می کنید برای همدیگر کامنت می گذارید و یا لایک می کنید.

قابلیتهای تصویری

در اینستاگرام قابلیتهای تصویری خوبی قرارداده شده که با استفاده از آنها شما عکس خود را قبل از ارسال بر روی شبکه اینترنت بسیار جذابتر می کنید ، این تغییرات و افکت های تصویری بی نظیرند و یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام شده اند.

آپلود عکس

یکی از قابلیتهای خوب اینستاگرام امکان ارسال عکس بر روی سایتهای معروف دنیا از جمله توییتر ، فیس بوک ، فلیکر ، تامبلرو فوراسکوور است. بدین معنا که ضمن آپلود عکس بر روی اینستاگرام شما می توانید آن را همزمان و یا بعداً بر روی سایتهای ذکر شده نیز ارسال کنید. در این ارسالها نیازی به آپلود مجدد نیست و منبع عکس همان اینستاگرام خواهد بود.

جستجو در اینستاگرام

در اینستاگرام می شود جستجو بر اساس کلمات کلیدی یا همان تگها را انجام داد ، به این ترتیب می توانید عکسهای مورد علاقه خود را پیدا کنید و یا عکاس آن عکس را فالو (دنبال ) کنید.

چرا اینستاگرام مهم است ؟

پاسخ این سوال در تمایل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طریق تصاویر است که این پدیده را اصطلاحاً اینفو گرافیک info graphic نیزمی گویند. طرفداران تصاویر به این شکل از زندگی روزمره خود ، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک می گذارند.
همان‌طور که محبوبیت اینستاگرام رشد می‌کند، مردم بیشتر مشتاق می‌شوند که بدانند چگونه با استفاده از این برنامه کاربردی می‌توانند درآمد و سود بیشتری کسب کنند. علاوه بر اینکه می‌توانید از اینستاگرام برای گسترش نام تجاری خود، افزایش مخاطبان وفادار و ایجاد انجمن‌ها استفاده کنید، می‌توانید این روش کسب درآمد در اینستاگرام را هم تجربه کنید.
همه‌ی ما قادر هستیم از اینستاگرام درآمد کسب کنیم اما این کار نسبت به آپلود ساده‌‌ی چند عکس زیبا تلاش بیشتری را نیاز دارد. در این مطلب قصد داریم با اشاره به صحبت‌های صاحب صفحه menandcoffee در اینستاگرام برای شروع درآمدزایی در حساب کاربری اینستاگرام، چهار روش کسب درآمد در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم که بسیار کاربردی هستند.

 

مدل کسب و کار اینستاگرام

گوشی های هوشمند انقلابی را در روند اشتراک گذاری تصاویر در فضای اینترنت به وجود آوردند و امروزه اینستاگرام برترین شبکه اجتماعی در این زمینه است. استراتژی کسب و کار این شبکه اجتماعی منحصر به فرد و در حال تکامل است. از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۱۰، مدل اصلی کسب و کار تقریبا بدون تغییر باقی مانده است اما الگوریتم آن برای کسب درآمد از کاربرانش در طول زمان تکامل یافته است.
درست مانند سایر شبکه های اجتماعی و وب سایت هایی مانند فیسبوک ، اسنپ چت و توییتر، اینستاگرام نیز نیاز به ایجاد پروفایل برای برقراری ارتباط با دیگران دارد. ویژگی هایی مانند آپلود عکس ها و فیلم ها، اعمال فیلتر های تصویری روی عکس ها و فیلم ها ، دنبال کردن سایر کاربران، برچسب گذاری جغرافیایی و قابلیتهایی مثل استوری و لایو ارائه می‌شود.

اینستاگرام چگونه درآمد کسب می‌کند؟

اینستاگرام تا اواخر سال ۲۰۱۳ درآمدی نداشت تا اینکه درآمد از طریق تبلیغات را در مدل کسب و کارش اضافه نمود. این قابلیت (که درست مانند قابلیت تبلیغات فیسبوک است) برای کاربران ایالات متحده در ماه نوامبر ۲۰۱۳ و برای کاربران انگلستان در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ ارائه شد. پس از این اقدام هیچ مانعی در ادامه راه وجود نداشت. بسیاری از ویژگی‌های جدید معرفی شدند، بسیاری از ویژگی‌ها کپی شده و تبلیغات در بسیاری از جوانب گنجانده شد.
۳ اکتبر ۲۰۱۳ – اینستاگرام اعلام کرد که تبلیغات را به پلتفرم خود اضافه کرده است.
۱۲ دسامبر ۲۰۱۳ – معرفی قابلیت Direct، ویژگی که اجازه می‌دهد تا کاربران فقط به افراد خاص موردنظرشان عکس و پیام ارسال کنند.

انواع تبلیغات در اینستاگرام:

تبلیغات پولی یا همان تبلیغات اسپانسری
درست مانند فیس بوک، بیشتر درآمد اینستاگرام نیز از این نوع پستهای تبلیغاتی است. این پست‌ها درست مثل پست‌های معمولی هستند اما یک برچسب حمایت شده (sponsored tag) و یک دکمه اقدام به عمل دارند.

تبلیغات چرخشی (اسلایدی)

در این نوع از تبلیغات که کاربران می‌توانند تصاویر بیشتری را ببینند و برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رجوع کنند و اطلاعات بیشتری را به دست آورند. در تبلیغات چرخشی، تبلیغ‌ کننده می‌تواند یک داستان را برای مخاطب بازگو کند و این نوع تبلیغ در اینستاگرام بسیار پرطرفدار است.

تبلیغ در استوری

اینستاگرام می خواهد مدل درآمدیش همانند اسنپ‌چت کامل باشد. نحوه عملکرد تبلیغات استوری به این صورت است که، کاربر در حالی که مشغول دیدن استوری دوستانش است به طور رندوم این تبلیغات را می‌بیند.

تبلیغات فیسبوک

مدل درآمدی اینستاگرام به فیسبوک ارتباط دارد و متصل است. یک تبلیغ‌دهنده می‌تواند از طریق فیسبوک، پست تبلیغاتی خود را به اینستاگرام ارسال کند حتی در صورتی که حساب کاربری در اینستاگرام نداشته باشد.

اینستاگرام به دلیل افزایش کاربرانش، عنصری اساسی در مدل درآمدی فیسبوک است. تبلیغات در فیسبوک از طریق موبایل رشد زیادی داشته است بطوری که ۸۴ درصد از درآمد تبلیغات در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ را تشکیل می دهد که این رقم در سال گذشته ۷۸ درصد بود و در این میان اینستاگرام رشد زیادی را در تعداد تبلیغ کنندگان تجربه کرده است.

از امکانات جدید اینستاگرام غافل نشوید

امروزه اینستاگرام با امکاناتی که ارائه کرده است به خوبی از رقبای خود به ویژه اسنپ چت پیشی گرفته است. با استفاده از امکانات جدید اینستاگرام، هم می توانید فالوور های خود را افزایش دهید و هم کسب و کار خود را رونق دهید.

استوری اینستاگرام :

خیلی ها از استوری اینستاگرام برای پیشنهاد های لحظه ای استفاده می کنند. همچنین یک ویژگی خیلی خوبی که این روزها به استوری اینستاگرام اضافه شده است قرار دادن تگ پروفایل است. خیلی از افراد از این ویژگی برای هدایت مستقیم کاربران به پیج یا پروفایل مورد نظر استفاده می کنند.
همچنین می توانید در تبلیغاتی که در استوری خود می گذارید از نوشته استفاده کنید. مثلا می توانید آدرس سایت یا تلفن شخص مورد نظر را نیز روی آن بنویسید.

لایو اینستاگرام :

از لایو اینستاگرام هم خیلی ها برای معروفیت و معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند. یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام استفاده از لایو است. زمانی که رو در رو و به صورت زنده با مخاطبان خود صحبت می کنید خیلی تاثیر گذاری بیشتری می توانید روی آن ها بگذارید.
همچنین اگر لایوتون جذاب باشد خیلی از افراد دیگر به لایو شما می پیوندند و همان افراد می توانند جزئی از دنبال کنندگان شما شوند.
از لایو اینستاگرام باید با توجه به حوزه کاری خودتان استفاده کنید. مثلا می توانید از لایو اینستاگرام به عنوان کلاسی برای سوال و جواب مخاطبانتان استفاده کنید.
یکی از بهترین روش هایی که می توانید از طریق آن اعتماد مخاطبان و فالوورهای خود را جلب کنید کپشن هایی است که برای پست های خود قرار می دهید. خیلی از دوستان می گویند پست هایی که کپشن های طولانی دارند خوانده نمی شوند. شاید درست باشد ولی این کار باعث می شود فالوورهایتان حس خوبی نسبت به شما داشته باشند و فکر کنند چقدر برایشان مهم بودید که اینقدر وقت گذاشتید.

Sorry, no posts matched your criteria.