هیربد دیزاین | تیزرهای تبلیغاتی چیست و چگونه ساخته می شوند؟
14689
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-14689,single-format-standard,mkd-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.2, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive
 

تیزرهای تبلیغاتی چیست و چگونه ساخته می شوند؟

تیزرهای تبلیغاتی چیست و چگونه ساخته می شوند؟

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات (رسانه ای، محیطی، چاپی و …) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته بسته به نوع محصول (مصرفی و صنعتی) می گذارند.

تیزرهای تبلیغاتی چیست و چگونه ساخته می شوند؟

واژه تیزر که به معنای ادیت کننده است، اصطلاحا به رفتاری گفته می شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی می کند.
به عنوان مثال، در تصویر ی با یک جمله رو به رو میشود اما نمی دانید که با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه رو هستید. پیامی در حال انتقال است اما نمی دانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟

ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی

– ایده‌های مفهومی و خلاق: ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم انجام می‌شود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و حرفه‌ای ساخته می‌شود.

– زیبایی و جذابیت‌های بصری و شنیداری: در ساخت تیزرها کلیه‌ی جنبه‌های زیبایی‌شناسی مورد انتظار در عمل محقق می‌شوند.

– سرعت: سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم‌زمان چندین تیزر به مشتریان کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.

مخاطب محور: این تیزرها با‌توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش می‌شود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود.

مراحل ساخت تیزر

1- توافق در مورد فیلمنامه

2- انتخاب شرکت سازنده تبلیغ : غالبا در این مرحله قیمت‌های شرکت‌های مختلف با یکدیگر مقایسه و مناسب‌ترین شرکت‌انتخاب می‌شود.

3- توافق درخصوص هزینهء ساخت تبلیغ.

4- انتخاب بازیگران

5- تهیه موسیقی: موسیقی توسط یک آهنگساز حرفه‌ای تهیه می‌شود. برای این کار چندین مرحله وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: طراحی موسیقی (نوشتن پارتیتور)، تست موسیقی و نهایتا ضبط موسیقی ساخته شده است که این کار خود شامل اجارهء استودیو و تدارک یک گروه موسیقی شامل خواننده و گروه نوازندگان می‌شود.

6- تولید: در این مرحله کارگردان انتخاب شده و عناصر ضروری شامل طراحی و لباس‌ها مشخص می‌شوند

7- فیلمبرداری که خود شامل دو مرحلهء اصلی است: اول اجارهء استودیوی فیلم یا پیدا کردن لوکیشن یا مکان مناسب برای تصویربرداری و دوم تشکیل گروهی از میان متخصصان مختلف فیلمسازی.

8- پس‌تولید: این مرحله شامل تهیهء افکت‌های صدا و دیگر افکت‌های مورد نیاز و دوبله کردن دیالوگ‌هاست.

9- صداگذاری: اگر نیاز به صدایی خارج از تصویر باشد، این کار در مرحلهء‌ضبط به صورت مجزا انجام می‌گیرد. مراحل این کار به شرح زیر است:

  1. تعیین صدا، غیر از یکسری صداهای موجود
  2. در برخی موارد تهیهء قطعات موسیقی‌آزمایشی
  3. اجارهء استودیو و نهایتا ضبط صدا
admin modir3
بدون نظر

درج دیدگاه شما